2021-03-01

Varning för Quora!

Jag blev medlem i Quora, bara genom att besöka sajten, det hände automatiskt genom att Quora kom åt mitt Google-konto (förstår inte hur Google tillåter något sådant).

Jag upptäckte att jag var medlem, genom att Quora skickade en massa spam till mitt gmail-konto, som det kom åt genom mitt Google-konto (förstår inte hur Google tillåter något sådant).

Jag kunde inte komma åt några inställningar på Quoras hemsida, eftersom jag blev blockerad av en massa frågeformulär om intressen osv. Jag lyckades smita förbi frågeformulären, genom att följa en länk till ett inlägg på Quora, från ett av deras spam-mejl.

När jag skulle avregistrera mig, så var jag först tvungen att skapa ett lösenord. Det fanns naturligtvis inget tidigare. Lösenordet behövde vara sex tecken lång, och innehålla minst en liten bokstav, minst en stor bokstav och en siffra. Först efter att jag loggat in med lösenordet kunde jag avregistrera mig. Jag undrar om de inte försökte phiska, och insisterade på att jag måste skapa ett lösenord, i hopp om att jag skulle återanvända ett som jag redan använder till något annat konto.

Sedan, medan jag raderade Quoras spam, så råkade jag öppna ett av deras spam. Vilket återaktiverade mitt medlemskap. Trots att de tidigare, när jag avregistrera mig, varnat för att jag genom att "terminate account", inte skulle kunna återskapa det.

Efter det så hade jag följande, tragikomiska, något ensidiga, epost-utbyte med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar