2022-09-15

Itau Unibanco

Jag äger lite ADRer i Itau Unibanco, en Brasiliansk bank. Eftersom jag är ganska dålig på att läsa portugisiska, så har jag har lite svårt att följa dem nyhetsmässigt. Försvårar ytterligare, gör alla kulturella och legala skillnader, mellan Brasilien/sydamerika och vad jag är van vid från europa och USA.

De senaste två åren, så har Itau Unibanco, verkligen förbättrat sin information till oss icke-sydamerikanska investerare, och jag upptäckte just att de publicerat en ordlista, med ord som kan vara bra att veta som aktieägare i banken.



Jag känner det fortfarande som om jag inte begriper vad jag äger, när det gäller Itau. Och ofta när jag får reda på någon nytt om bolaget, eller hur saker funkar i deras hemmarknader, så innebär det bara att jag känner mig frågande om en massa nya saker. Jag vill gärna investera lite i Sydamerika, och helst så skulle jag vilja göra det genom att äga en fond, men jag har varken hittat någon sydamerika-fond, eller någon utvecklingsmarknads-fond som jag känner att jag kan äga med gott samvete. Det finns många fonder som kallar sig etiska, men få som verkligen är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar