2023-03-07

Mer om Albertsons och Kroger

 Mitt tidigare blogg-inlägg om Albertsons.


Video som YouTube rekommenderade mig idag:


Som jag tidigare skrev, en sammanslagningen av Kroger och Albertsons kan bli väldigt försenad, om den överhuvudtaget blir av. Om jag köper aktier i Albertsons, så skulle jag tycka det var roligare att fortsätta äga aktier i dem som ett fristående bolag, än att byta dem till aktier i Kroger. Tyvärr är det inte de enda två möjliga scenarierna. Albertsons har sänkt sin prislapp med extrautdelningen, något som någon annan part skulle kunna utnyttja för att köpa upp dem. Sedan litar jag aldrig på storägare, som just blivit av med möjligheten att göra lite snabba cash på att sälja ett bolag: de har en tendens att hitta på andra, mer drastiska, grejer för att ändå få snabbt tillbaka lite pengar, och det blir i regel inte så bra för små-ägarna. Om aktiekursen går ner väldigt mycket, så chansar jag nog ändå och köper Albertsons-aktier, trots all osäkerhet och risker, men inte en stor post, och inte till dagens aktiekurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar